Criticism

Κείμενα και Κριτική


Πεζογραφίας

Πεζογραφίας

Η ρευστότητα του ενόχου

Κριτική Πεζογραφίας

Η ρευστότητα του ενόχου

Από την Αθηνά Μαρκαντωνάτου

Κριτική στο μυθιστόρημα «Η Αστυνόμος» του Ανδρέα Μήτσου

Ανδρέα Μήτσου Η Αστυνόμος, εκδ. Καστανιώτη, 2019 της Αθηνάς Μαρκαντωνάτου Η επιτυχία ενός βιβλίου έγκειται στην δυνατότητα που προσφέρει στον αναγνώστη να επιστρέφει ξανά και ξανά πίσω σ’ αυτό και αυτό το στοίχημα το έχει κερδίσει «Η αστυνόμος» του Ανδρέα Μήτσου. Ευθύς εξαρχής εγείρει ερωτήματα στον αναγνώστη το υπεροπτικό ύφος της γυναίκας του εξωφύλλου, ενώ […]

Ανδρέας Μήτσου Η αστυνόμος

« Θες να γίνεις Έλληνας ποτέ Αλβανέ Αλβανέ; »

Κριτική Πεζογραφίας

« Θες να γίνεις Έλληνας ποτέ Αλβανέ Αλβανέ; »

Από τον Χρήστο Δανιηλίδη

Κριτική του βιβλίου «Patriot», του Mιχάλη Μαλανδράκη, εκδόσεις Πόλις.

Κριτική του βιβλίου «Patriot», του Mιχάλη Μαλανδράκη, εκδόσεις Πόλις. του Χρήστου Δανιηλίδη Πάντα μου έκανε εντύπωση το σύνθημα «Δεν θα γίνεις Έλληνας ποτέ, Αλβανέ Αλβανέ» που φώναζαν οι Έλληνες μετά τον τελικό του 2004. Αυτό το τιμωρητικό ποτέ, του ότι ποτέ δεν θα ανήκει κάπου, όσα χρόνια κι αν ζήσει σε κάποιο τόπο, όσο κι […]

Mιχάλης Μαλανδράκης Patriot

Κύκλοι φυγής

Κριτική Πεζογραφίας

Κύκλοι φυγής

Από την Παναγιώτα Γαστεράτου

Κατερίνα Ηλιοπούλου, Δεν είναι ακόμα, Μελάνι, 2019

Κατερίνα Ηλιοπούλου, Δεν είναι ακόμα, Μελάνι, 2019 Της Παναγιώτας Γαστεράτου «Δεν είναι ακόμα…»: αυτόν τον τίτλο φέρει η νέα συλλογή διηγημάτων της Κατερίνας Ηλιοπούλου που εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2019. Έπειτα από σχεδόν εικοσαετή πορεία της στην ποίηση, η ποιήτρια Κατερίνα Ηλιοπούλου γράφει οκτώ διηγήματα που προσεγγίζουν την σκοτεινή, πλην όμως ρεαλιστική, τραχύτητα των ανθρωπίνων […]

Δεν είναι ακόμα Κατερίνα Ηλιοπούλου

Ανιχνεύοντας το fake

Κριτική Πεζογραφίας

Ανιχνεύοντας το fake

Από την Νεφέλη Λιάτσου

Πέτρου Μάρκαρη, Η εποχή της υποκρισίας, Εκδόσεις Γαβριηλίδη, 2019

Πέτρου Μάρκαρη, Η εποχή της υποκρισίας, Εκδόσεις Γαβριηλίδη, 2019 Της Νεφέλης Λιάτσου Ο αστυνόμος Κώστας Χαρίτος, βασικός χαρακτήρας στις ιστορίες του Πέτρου Μάρκαρη, επέστρεψε δυναμικά στο τελευταίο του βιβλίο. Ήδη από τον τίτλο του φαίνεται πως ο συγγραφέας προβληματίζεται για την υποκρισία των ανθρώπων και το πρόσωπο με το οποίο εμφανίζονται στην κοινωνία. Ο Μάρκαρης, […]

Η εποχή της υποκρισίας Πέτρος Μάρκαρης

Some girls are bigger than others

Κριτική Πεζογραφίας

Some girls are bigger than others

Από τον Γιάννη Ραουζαίο

Γλυκερίας Μπασδέκη «Κλάματα», LIFO βιβλία, 2019

Κλάματα! Γιατί; Ποιος θα κλάψει ή ποιος κλαίει ήδη; Μήπως αυτή η στιγμή έλαβε χώρα σε κάποιο απροσδιόριστο παρελθόν; Μήπως κάποιος θα κλάψει προβάλλοντας τον εαυτό του σαν ένα γιγάντιο Χαϊντεγκέριο βέλος προς το μέλλον, συζητώντας σε ξέφωτα και ανοιχτότητες, το πώς η μέριμνα φροντίζει και φροντίζεται εντός του χρόνου και το πώς εκείνος καταβροχθίζει εκείνη αλλά και εμάς τους ίδιους, στο απαλό αλλά αδυσώπητο πέρασμά του; Κλάματα, σύμφωνοι λοιπόν αγαπητή κυρία Μπασδέκη! Κλάματα

Γλυκερία Μπασδέκη Κλάματα

Noir φαντασιώσεις για την τέχνη

Κριτική Πεζογραφίας

Noir φαντασιώσεις για την τέχνη

Από τον Γιάννη Σαρρή

Μάκης Μαλαφέκας, Δε λες κουβέντα, Μελάνι 2018

Μάκη Μαλαφέκα, Δε λες κουβέντα, Μελάνι 2018 του Γιάννη Σαρρή Το Noir πεζό του Μάκη Μαλαφέκα, Δε λες κουβέντα (Μελάνι 2018) ανήκει στη λογοτεχνική παράδοση των κειμένων που προσπαθούν να προσεταιριστούν κάτι από ένα μεγαλύτερο θεσμό. Ο θεσμός αυτός είναι η Documenta14 και ο μικρότερος θεσμός μέσα από τον οποίο ο Μαλαφέκας μας ξαναλέει την […]

Documenta14 Δε λες κουβέντα Μάκης Μαλαφέκας

Όνειρα υπολείμματα της ζωής

Κριτική Πεζογραφίας

Όνειρα υπολείμματα της ζωής

Από την Βελισσαρία Ντόκα

Ζυράννας Ζατέλη, Τετράδια ονείρων, εκδ. Καστανιώτη, 2017

Ζυράννας Ζατέλη, Τετράδια ονείρων, εκδ. Καστανιώτη, 2017 Της Βελισσαρίας Ντόκα Δευτέρα 3 Μαρτίου 1997 (Ἀθήνα) Κοίταζα δυό φάλαινες πού πάλευαν μέ πολύ ἄγρια κύματα. Δέν ξεχώριζα ἄν πάσχιζαν νά μποῦν πιό μέσα στήν θάλασσα καί τά κύματα τίς ἔσπρωχναν πίσω ἤ ἄν εἶχαν βάλει στόχο τήν στεριά. Παρακαλοῦσα νά μήν συμβεῖ τό δεύτερο, ἀγωνιοῦσα, δέν θά […]

Ζυράννα Ζατέλη Τετράδια ονείρων

Πληγές που δεν έκλεισαν σωστά και μύρισαν πορτοκάλι

Κριτική Πεζογραφίας

Πληγές που δεν έκλεισαν σωστά και μύρισαν πορτοκάλι

Από τον Κωσταντίνο Αδάμ

Γιώργος Κυριακόπουλος, Η τρισέγγονη της αραπίνας και άλλες ιστορίες. Διηγήματα. Εστία, 2017

Γιώργος Κυριακόπουλος, Η τρισέγγονη της αραπίνας και άλλες ιστορίες. Διηγήματα. Εστία, 2017 του Κωσταντίνου Αδάμ Αραπίνα: μπορεί άραγε μια λέξη τόσο προβοκατόρικη και ρατσιστική να κρύβει οτιδήποτε θετικό προς το άτομο που χαρακτηρίζει; Μια λέξη όνειδος, σημαία της άγνοιας, που όμως χώρεσε στις σκέψεις του Καββαδία με την ίδια ευκολία που βγήκε από τα χείλη κάποιου […]

Γιώργος Κυριακόπουλος Η τρισέγγονη της αραπίνας

Δέκα άφατες αλήθειες

Κριτική Πεζογραφίας

Δέκα άφατες αλήθειες

Από τον Ευάγγελο Δεληγιαννίδη

Ελισάβετ Χρονοπούλου, Ο έτερος εχθρός, Πόλις, 2017

Ελισάβετ Χρονοπούλου, Ο έτερος εχθρός, Πόλις, 2017 του Ευάγγελου Δεληγιαννίδη “Μπροστά η Φιλίτσα και πίσω εγώ, ανηφορίσαμε για το σπίτι. Δε βγάλαμε μιλιά σ’όλο το δρόμο γιατί ένα πράγμα μόνο ήταν να πούμε κι αυτό δεν θα το λέγαμε ποτέ ο ένας στον άλλον, ποτέ πια όσο ζούσαμε, και πράγματι, ποτέ δεν το ‘παμε. Μας […]

Ελισάβετ Χρονοπούλου Ο έτερος εχθρός

Το τίμημα της επιβίωσης

Κριτική Πεζογραφίας

Το τίμημα της επιβίωσης

Από τη Παρασκευή Παπαγρηγορίου

Ελισάβετ Χρονοπούλου, Ο έτερος εχθρός, εκδ. Πόλις, 2017

Ελισάβετ Χρονοπούλου, Ο έτερος εχθρός, εκδ. Πόλις, 2017 της Παρασκευής Παπαγρηγορίου   Δέκα ιστορίες που θα μπορούσαν να παρομοιαστούν με δέκα φωτογραφίες από την εποχή της Κατοχής απέσπασαν το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος-Νουβέλας 2018 από την Ακαδημία Αθηνών. Καθόλου τυχαία η βράβευση, καθώς η συγγραφέας Ελισάβετ Χρονοπούλου, που είναι παράλληλα και σκηνοθέτης και μοντέζ, δημιουργεί τη […]

Ελισάβετ Χρονοπούλου Ο έτερος εχθρός
επόμενα άρθρα ›