Criticism

Κείμενα και Κριτική

Κριτική

Η ρευστότητα του ενόχου

Κριτική Πεζογραφίας

Η ρευστότητα του ενόχου

Από την Αθηνά Μαρκαντωνάτου

Κριτική στο μυθιστόρημα «Η Αστυνόμος» του Ανδρέα Μήτσου

Ανδρέα Μήτσου Η Αστυνόμος, εκδ. Καστανιώτη, 2019 της Αθηνάς Μαρκαντωνάτου Η επιτυχία ενός βιβλίου έγκειται στην δυνατότητα που προσφέρει στον αναγνώστη να επιστρέφει ξανά και ξανά πίσω σ’ αυτό και αυτό το στοίχημα το έχει κερδίσει «Η αστυνόμος» του Ανδρέα Μήτσου. Ευθύς εξαρχής εγείρει ερωτήματα στον αναγνώστη το υπεροπτικό ύφος της γυναίκας του εξωφύλλου, ενώ […]

Ανδρέας Μήτσου Η αστυνόμος

«Μια ποιήτρια που δεν ήθελε να αλλάξει τον κόσμο. Ένας ύμνος στην καταστροφή»

Κριτική Ποίησης

«Μια ποιήτρια που δεν ήθελε να αλλάξει τον κόσμο. Ένας ύμνος στην καταστροφή»

Από τον Γιάννη Γκρέκο

Βιβλιοκριτική του Zine της Α. Επίθετης «Μικρή Ωδή σε μας λίγο πριν το τέλος»

του Γιάννη Γκρέκου Βιβλιοκριτική του Zine της Α. Επίθετης «Μικρή Ωδή σε μας λίγο πριν το τέλος» Μετά από το «Κορένι»[1] η Αλεξάνδρα Επίθετη επιστρέφει με την «Μικρή Ωδή Σ’ Εμάς Λίγο Πριν Το Τέλος». Ακόμα μια αυτοέκδοση σε μορφή zine[2], με την πρώτη κυκλοφορία  στην Αθήνα του πρωτοφανούς lockdown του Μαρτίου του 2020.  Πριν […]

Α. Επίθετη Μικρή Ωδή Σ’ Εμάς Λίγο Πριν Το Τέλος

« Θες να γίνεις Έλληνας ποτέ Αλβανέ Αλβανέ; »

Κριτική Πεζογραφίας

« Θες να γίνεις Έλληνας ποτέ Αλβανέ Αλβανέ; »

Από τον Χρήστο Δανιηλίδη

Κριτική του βιβλίου «Patriot», του Mιχάλη Μαλανδράκη, εκδόσεις Πόλις.

Κριτική του βιβλίου «Patriot», του Mιχάλη Μαλανδράκη, εκδόσεις Πόλις. του Χρήστου Δανιηλίδη Πάντα μου έκανε εντύπωση το σύνθημα «Δεν θα γίνεις Έλληνας ποτέ, Αλβανέ Αλβανέ» που φώναζαν οι Έλληνες μετά τον τελικό του 2004. Αυτό το τιμωρητικό ποτέ, του ότι ποτέ δεν θα ανήκει κάπου, όσα χρόνια κι αν ζήσει σε κάποιο τόπο, όσο κι […]

Mιχάλης Μαλανδράκης Patriot

Ο Σωτήρης Σόρογκας στο ΕΜΣΤ: Η τέχνη του ήλιου και του θανάτου

Κριτική Τέχνης

Ο Σωτήρης Σόρογκας στο ΕΜΣΤ: Η τέχνη του ήλιου και του θανάτου

Από την Όλγα Σκούρτη

Ο Σωτήρης Σόρογκας στην έκθεση της μόνιμης συλλογής του ΕΜΣΤ

της Όλγας Σκούρτη Κριτική επισκόπηση για το έργο του εικαστικού Σωτήρη Σόρογκα στην έκθεση της μόνιμης συλλογής του ΕΜΣΤ[1] «Αγαπώ πράγματα θνήσκοντα, παραμελημένα, ξεχασμένα, κουρασμένα από τη χρήση και τη ζωή… εγκαταλελειμμένα, έτοιμα για αποχώρηση», απαντά συχνά ο ζωγράφος Σωτήρης Σόρογκας, όταν ερωτάται για τις θεματικές του: τα ετοιμόρροπα σπίτια, τα ερεβώδη πηγάδια, τα φαγωμένα […]

ΕΜΣΤ Σωτήρης Σόρογκας

Η Μαρία Παπαδημητρίου και Το Παράθυρο στην Διαφορετικότητα

Κριτική Τέχνης

Η Μαρία Παπαδημητρίου και Το Παράθυρο στην Διαφορετικότητα

Από την Μαρία-Ελένη Καποτά

Η Μαρία Παπαδημητρίου και Το Παράθυρο στην Διαφορετικότητα

της Μαρίας-Ελένης Καποτά Η καλλιτέχνης και καθηγήτρια στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μαρία Παπαδημητρίου παρουσιάζει τρία στιγμιότυπα της ζωής στην περιφέρεια, στο υπόγειο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). Στο υπόγειο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) η Μαρία Παπαδημητρίου παρουσιάζει τρία έργα, αναπόσπαστα μέρη του πρότζεκτ T.A.M.A (προσωρινό αυτόνομο μουσείο για όλους). […]

ΕΜΣΤ Μαρία Παπαδημητρίου

Μία Χίμαιρα με πολλά πρόσωπα …

Κριτική Ποίησης

Μία Χίμαιρα με πολλά πρόσωπα …

Από την Θεοδώρα Κωνσταντίνου

Φοίβης Γιαννίση, Χίμαιρα, πολυφωνικό ποίημα, εκδ. Καστανιώτη 2019

Φοίβης Γιαννίση, Χίμαιρα, πολυφωνικό ποίημα, εκδ. Καστανιώτη 2019 της Θεοδώρας Κωνσταντίνου Κατά καιρούς όλοι ταλαιπωρούμαστε από χίμαιρες. Ονοματίζουμε όμως πρόσωπα και καταστάσεις χωρίς να έχουμε εξετάσει όλες τις πτυχές του εκάστοτε θέματος που μας απασχολεί. Η χίμαιρα, μια λέξη επιβλητική αλλά και υποβλητική, μας κάνει πάντα να σκεφτόμαστε πίσω από τη στενή κυριολεξία… Στο πολυφωνικό […]

Φοίβη Γιαννίση Χίμαιρα

Γιάννης Κουνέλλης: Έργο τέχνης δίχως όρια

Κριτική Τέχνης

Γιάννης Κουνέλλης: Έργο τέχνης δίχως όρια

Από την Μαρία Βασιλοπούλου

Γιάννης Κουνέλλης, Χωρίς Τίτλο, 2004, Εγκατάσταση

Γιάννης Κουνέλλης, Χωρίς Τίτλο, 2004, Εγκατάσταση. της Μαρίας Βασιλοπούλου Το έργο Έργο χωρίς τίτλο, μία εγκατάσταση, ένα πλούσιο εννοιακό περιβάλλον που δημιούργησε ο Γιάννης Κουνέλλης στο πλαίσιο της ατομικής του έκθεσης το 2004 στο Μέγαρο Μουσικής. Σήμερα το έργο του διάσημου δημιουργού εικόνων, όπως ονόμαζε ο ίδιος τον εαυτό του, βρίσκεται στη μόνιμη έκθεση του […]

Γιάννης Κουνέλλης ΕΜΣΤ

Αιγώ = Εδώ: Ταξίδι Χιμαιρικής Μεταμόρφωσης

Κριτική Ποίησης

Αιγώ = Εδώ: Ταξίδι Χιμαιρικής Μεταμόρφωσης

Από την Μαρία Ράπτη

Φοίβης Γιαννίση, Χίμαιρα Πολυφωνικό ποίημα, Καστανιώτης 2019

Φοίβης Γιαννίση, Χίμαιρα Πολυφωνικό ποίημα, Καστανιώτης 2019 Της Μαρίας Ράπτη Μεταμορφωμένη σε αίγα και γυναίκα ταυτόχρονα, η Φοίβη Γιαννίση μέσα από τον λόγο της μας καλεί σε ένα ταξίδι μεταμόρφωσης μέσα από τον μύθο, τη βουκολική ζωή και τη συλλογική μνήμη. Η νέα της ποιητική συλλογή Χίμαιρα, Πολυφωνικό ποίημα (εκδόσεις Καστανιώτη, 2019) είναι το αποτέλεσμα […]

Φοίβη Γιαννίση Χίμαιρα Πολυφωνικό ποίημα

Τι ονομάζεται ποίημα

Κριτική Ποίησης

Τι ονομάζεται ποίημα

Από την Αναστασία Κυπριωτάκη

Τόλη Νικηφόρου, Κόκκινες Πηχτές Σταγόνες, Μανδραγόρας 2019

Τόλη Νικηφόρου, Κόκκινες Πηχτές Σταγόνες, Μανδραγόρας 2019 της Αναστασίας Κυπριωτάκη Οι  Κόκκινες Πηχτές Σταγόνες είναι ποιητική συλλογή 33 ποιημάτων του Τόλη Νικηφόρου, η οποία εκδόθηκε στην Αθήνα το 2019 από τις εκδόσεις Μανδραγόρας. Ο Τόλης Νικηφόρου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1938 και έχει μακρά πορεία στον χώρο τον γραμμάτων. Της εν λόγω συλλογής είχαν προηγηθεί […]

Κόκκινες Πηχτές Σταγόνες Τόλη Νικηφόρου

Κώστας Τσόκλης: Ένας Οδοιπόρος της Τέχνης στο ΕΜΣΤ

Κριτική Τέχνης

Κώστας Τσόκλης: Ένας Οδοιπόρος της Τέχνης στο ΕΜΣΤ

Από της Μαρίας-Ελπινίκης Ζαφειράκη

Κώστας Τσόκλης

της Μαρίας-Ελπινίκης Ζαφειράκη Το πολύπαθο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) άνοιξε τον Φεβρουάριο του 2020 σε πλήρη λειτουργία για το κοινό. Η μόνιμη συλλογή του συγκροτείται από έργα σημαντικών Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με τρεις κατευθύνσεις: Αναφορές μνήμης – Διεκδικήσεις – Πολιτικές αφηγήσεις, Όρια και διελεύσεις και Ετεροτοπίες – Μυθολογίες του οικείου – Νέες προοπτικές. Στον τρίτο όροφο του […]

ΕΜΣΤ Κώστας Τσόκλης
επόμενα άρθρα ›